vrijdag 6 februari 2009

Voyage: Shanghai Nights

Het overviel me terwijl ik er het minst op voorbereid was.
Plotseling waren er overal draken tussen de lakens,
die vuren aanstaken in mijn hoofd. Ik werd verteerd
door de ijzige sintels en vlammen van zweet die om me heen
duizelden; ook hier was de winter doorgedrongen tot
mijn botten. Wederom was ik stervende in een land
dat niet het mijne wilde zijn. Vanuit de straten stegen hymnen
en gebeden op voor de stervenden. Ze drongen mijn hersenen

binnen in stekende stromen; lieten een slijmerig spoor
van verwoesting achter. Ik verviel in hoestende stormen
terug naar de staat van een kind; waar ik waande dat alles
weer goed zou komen, zoals alleen een stervend kind dat kan.
Het kwam in een werveling van licht, ik zou noordwaarts
trekken naar het hart van de vorst en hem neersteken
in zijn Verboden Stad; verlammen met de heilige dood
van martelaars en bedelmannen. De stormen staken weer op

en ik verschool me achter gesloten oogleden waar mijn ki
stand zou houden en overwinnen. Later die week dwaalde ik
door de met drakenschubben bedekte straten van Shanghai
als een geschopte hond met de staart tussen de benen. De tijd
verhing zich traag aan de laatste rafels nacht.

15 opmerkingen:

  1. Prachtig, je bent de woorden niet verloren in China...
    Suzie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieverd het is momenteel gevaarlijk down under! Overstromingen, bosbranden, let toch aub goed op waar je heen gaat.
    We hebben hier beelden gezien en het is gewoon gruwelijk!
    De mensen en de dieren vallen door de hitte of worden verkoold.
    Kies een andere bestemming!
    Suzie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo stil? Je hebt Erics stunt gelezen?
    Alles goed? Suzie die zoekt in het puin achter nieuws van een stranger!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nomaden-aangekomen-puik werk-staat te pronken-op de puinblog-alles goed-al een maand voorbij-liefs-Suzie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Umeu, maart...
    De dagen vliegen voorbij.
    Is alles goed met jou en je vriend?
    Ogen tekort om alles te bekijken veronderstel ik.
    Geniet maar zoveel je kunt, het gat zo ontzettend vlug.
    Suzie uit Oostende.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lang zonder bericht hoor waar zijn jullie beland?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vandaag een berichtje gekregen, blij dat alles in orde is.
    Hier gaat de tijd vlug maar bij jullie vliegt hij voorbij, dat is altijd als iets prettig is en ik kan me voorstellen dat jullie genieten.
    Take care.
    Suzie uit het verre Oostende.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo down under! Hier gaat alles z'n gangetje,
    Belgiƫ is nog heel en Nederland idem dito
    Van gans 2009 nog geen letter van Eric, ik ben dus definitief uit de gratie!
    Tja, thats life.
    Geniet maar van je trip, je bent overweldigd zeker, zoveel nieuwe indrukken.
    Profiteer ervan zoveel je kunt!
    Suzie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer al een poosje geleden!
    Druk druk druk?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niet alle reacties komen aan zie ik.
    Hier alles kits, de zon is er, dus dat geeft hoop.
    Stel het wel en geniet maar. Suzie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hey suzie,

    dank je voor je steun enzo :D en je reacties.
    sorry dat ik niet altijd reageer, maar inderdaad zoveel te doen en eigenlij zo weinig tijd.

    hier is het herfst maar het weer is nog steeds erg goed. hoewel het de laatste week veel geregend heeft.

    ciao,
    ts

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geen probleem! Heb je shangai nights op de blog gezet,wanneer een gedicht?
    Je bent geniaal met woorden, dus laat wapperen die pen, of swaffelen, ken je dat nieuwe woord?
    Take care.
    Hier lenteweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb je de nieuwste versie gemaild :)

    als ik weer een nieuw gedicht heb zal ik het ook mailen.

    tuurlijk ken ik dat woord, en al heel wat langer dan het in de vandale staat :P

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vrolijk pasen!
    Hebben ze daar ook paaseieren?
    Suzie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Q : Wat is een 'AUSTRALIAN KISS'?
    A: Dat is hetzelfde als een 'French kiss' maar dan wel 'down under'.
    Groetjes uit Oostende.

    BeantwoordenVerwijderen